Informace z třídních schůzek 7.11.
14. 11. 20171. Budování samostatnosti dětí
Důležitým krokem, aby se z Vašeho syna, dcery, vnuka, vnučky stala jednou nezávislá a úspěšná osobnost je samostatnost.
Dítě ve školním věku by mělo být dostatečně samostatné, aby zvládlo školní docházku. Je to pro něj první velká povinnost a potřebuje od Vás cítit podporu a důvěru, že to doopravdy samo zvládne.
Proto je od Vás dobře míněná pomoc s nošením aktovky skoro až do třídy pro něj bohužel spíš vyslovením nedůvěry.
Vyslovte a vyjádřete svou podporu a pomoc v růstu svého dítěte (vnoučete) tím, že mu budete důvěřovat a necháte ho vstoupit do školy samo.
Zároveň Vás žádáme, abyste zkrátili ranní parkování před školou na nezbytně nutnou dobu a abyste pro děti do školy po vyučování nepřicházeli dříve než v 11.30 hodin.
2. Školní pravidla a třídní pravidla
Období září a října bylo pro děti adaptačním obdobím. V této době jsme mnohokrát mluvili o nutnosti a potřebě pravidel ve třídě a ve škole. Od nynějška již budu přísnější při porušování dohodnutých pravidel. Pravidla zajišťují dětem bezpečný prostor, představují jistotu a usnadňují učení a komunikaci.
3. Poučení dětí o chování k neznámým osobám
Prosím poučte své děti o bezpečném chování k neznámým lidem. Ve škole jsme o těchto situacích již mluvili.
4. Pochvala
Uděluji pochvalu třídní učitelky všem dětem, které se zúčastnily Logické olympiády.
5. Matematika
Slepte prosím učebnici uprostřed – často se rozpadá.
Pokud vaše děti potřebují další procvičování, doporučuji Pracovní karty k učebnici Matematika 1 (Fraus)
6. Genetická metoda čtení a psaní
Způsoby čtení věty (podle aktuální čtenářské vyspělosti):
EMA SI HRAJE.
1.E-M-A Ema S-I si H-R-A-J-E hraje.
2.Ema si H-R-A-J-E hraje.
3.Ema si hraje.
Pozor na chyby:
- hláskovat nahlas nebo vůbec (jazyk mezi zuby)
- neopakovat přečtené: E-M-A Ema S-I si Ema si H-R-A-J-E hraje Ema si hraje.
Je nutné, aby děti každý den nahlas četly.
Domácí příprava – každý den asi 30 minut.
- čtení
- hra Na roboty (robot je rodič i dítě)
- psaní písmen, slov, vět
- trénovat délku samohlásek ve slovech (máma | .
ukazovat rukama: žárovka, roletka, používat zvuky)
Nabídněte dětem další čtení (např. časopisy Čtyřlístek, Sluníčko, knihy s velkými tiskacími písmeny - nakladatelství Portál, autor Eva Horáková).
Nečtěte v učebnici „dopředu“.
Pokud cítíte, že Vaše dítě potřebuje další procvičování, doporučuji knihu Hrajeme si ve škole i doma (L. Syrová, Fraus)
7. Známkování
Do poloviny listopadu budu hodnotit pouze vydařené výkony známkou 1, po tomto termínu již přibudou i další známky.
8. Soustředění
Hodně dětí má ve škole problém se zaměřením pozornosti a soustředěním po určitou dobu. Pomoci může společná činnost doma s rodiči, kdy se děti musí po určitou dobu na něco soustředit (např. předčítání knihy, společná práce). Nemám na mysli moderní technologie (tablety, mobily...).
9. Čtěte dětem každý den a povídejte si.